Március 4-én már tizedik alkalommal találkozik a szőlő-bor ágazat krémje: szőlészek, borászok, jogászok, marketingszakemberek, szakújságírók, szakpolitikusok, az ágazat véleményformálói, hogy fajsúlyos kérdésekben „jussanak dűlőre”.
2013-as indulása óta nagy utat járt be a Borkonferencia. Nem véletlenül lett ez az esemény az ágazat kiemelt szakmai találkozópontja, hiszen a mindig aktuális témákat feszegető és valódi fajsúlyos vitákat generáló eseményen a legkomolyabb magyar borászok mellett olyan személyiségek adták egymásnak a mikrofont, mint Stevie Kim (MD, Vinitaly International), Pierre-Emmanuel Maire (BrandThinktank Group), John Szabó MS, Caroline Gilby MW, Prof. Dr. Szolnoki Gergely (Geisenheim University), Paul Mabray (Pix.wine) vagy Elizabeth Gabay MW.
A konferencia szervezői kifejezetten törekednek arra, hogy érdemi vitát generáló kérdések érkezzenek a közönség soraiból, azt remélve, hogy valódi válaszok születhetnek olyan kérdésekre, amelyek aztán előre mozdíthatják a magyar bor ügyét. Most is izgalmas kérdések lesznek terítéken, például 10-10 perces „rapid” előadások és kóstolók formájában keressük a nemzeti bormarketing szempontból legértékesebb fehér vagy vörös fajtát, megvizsgáljuk az organikus borok ügyét vagy ún. jó gyakorlatokat keresve belepillantunk néhány sikeres hazai étterem munkájába, megismerhetjük a séfek és sommelier-k összehangolt munkáját. A szervezők ígérete szerint (a www.aborkonferenica.hu oldalon is) elérhető program folyamatosan bővül.
Végül, de nem utolsósorban, ne feledjük, hogy az elmúlt években bevezetett hagyomány szerint ezen az eseményen hirdetik ki a Kárpát-medence 50 legjobb magyar borászának névsorát, azaz itt ismerhetjük meg a Borászok Borásza díj idei jelöltjeit.