Még egy hónapig lehet pályázni a külpiaci borpromóciós támogatásra

Varsoi rendezveny hnt

2020. április 1 és május 11. között lehet benyújtani a 3/2020 (II.28) AM rendelet alapján a harmadik országokba irányuló borpromóciós programokat a 2020-2023 támogatási időszakra az agrárminiszternek.

A támogatás olyan program megvalósításához igényelhető, amely az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek versenyképességének javítását, valamint bizonyos harmadik országokban történő megismertetését és promócióját célozza.

A támogatott célországok az alábbiak:

  • Amerikai Egyesült Államok
  • Egyesült Királyság
  • Dél-Korea
  • Fülöp-szigetek
  • Indonézia
  • Japán
  • Kanada
  • Kína
  • Malajzia
  • Norvégia
  • Oroszország
  • Svájc
  • Szerbia
  • Szingapúr
  • Vietnám

Támogatásra az a kérelmező jogosult, amely rendelkezik az agrárpolitikáért felelős miniszter által jóváhagyott programjavaslattal.

Programjavaslatot

  • a hegyközségi tanács, valamint a hegyközségekről szóló 2012. évi CCXIX. törvény (a továbbiakban: hegyközségi törvény) 22. § (1) bekezdése szerinti esetben a hegyközség,
  • a hegyközségi törvény 4. § b) pontja szerinti két vagy több borászati termelő által alkotott társulás,
  • olyan szakmai szervezet, amely tagjainak legalább 75%-a az előző pontban meghatározott termelő, vagy ilyen szervezetek társulásai,
  • a hegyközségi törvény 4. § b) pontja szerinti borászati termelő,
  • a fenti pontokban meghatározott borászati termelők vagy szervezetek társulásai nyújthatnak be.
  • A programok benyújtása 2020- április 1 és május 11. között lehetséges, postai úton az agárminiszter részére.

A támogatás mértéke a program elszámolható költségeinek 50%-a. Az egy program megvalósításához igényelhető támogatás összege legalább 25 000 eurónak megfelelő forintösszeg, legfeljebb 750 000 eurónak megfelelő forintösszeg.

A program megvalósításához a borrégiók külpiaci promóciós tervet dolgoznak ki, amely a borrégió egyes földrajzi árujelzőire vonatkozik, és tartalmazhatja a kiemelt szőlőfajtákat is. A borpromóciós programban a kérelmezőnek be kell mutatnia, hogyan illeszkedik a programja az érintett borrégiós promóciós tervhez. A külpiaci promóciós terv földrajzi árujelzőnként, illetve fajtánként legalább az alábbi szempontokra vonatkozó információkat tartalmazza:

  1. elérni kívánt célok,
  2. a borrégióhoz kapcsolódó fő üzenetek,
  3. kötelező arculati elemek meghatározása,
  4. főbb akciók típusai és
  5. a közösségi arculati alapelemek vagy azok elkészítésére vonatkozó főbb szempontok.

A harmadik országba irányuló borpromóciós programok kidolgozásához szükséges formanyomtatványok, valamint a csatolandó dokumentumok listája, az arculati kézikönyv és a borrégiók külpiaci promóciós terve itt érhető el.

A vonatkozó rendelet itt érhető el.

(Forrás: NAK/ dr. Sidlovits Diána, fotó: HNT)