Magyar borászati bemutatót tartottak szerdán Varsóban, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) rendezvényén a legutóbbi országos borversenyen díjazott huszonhat pincészet mutatkozott be a lengyel üzleti partnerek előtt.
A borbemutatón két hagyományos tematikus mesterkurzus is zajlott a több mint 230 fős lengyel üzleti közönség számára.
Brazsil Dávid, a HNT főtitkára úgy értékelte: előrejelzések szerint az elkövetkező években a lengyel borfogyasztás mind mennyiségben, mind értékben várhatóan növekszik. A következő öt évben az export mennyiségét legalább háromszorosára kell növelni, mert jelenleg a lengyelországi borbehozatalban Magyarország csak a nyolcadik helyen szerepel.
A magyar borkivitelben Lengyelország 2019-ben értékben az ötödik helyet foglalta el, az itt értékesített magyar borok ára hatvanöt százalékkal magasabb az átlagos exportárnál. A tavalyi év első 11 hónapjában 2,7 millió liter bort exportáltunk Lengyelországba.
A HNT 2018 óta rendezi lengyelországi szakbemutatóit, január végén a rendezvényre Krakkóban is sor került.
A résztvevő borászatok közül az Ikon Borászat immár harmadik, a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok második alkalommal vesz részt az eseményen.
Konyári Borbála, az IKON Borászat ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az előző évek tapasztalataihoz hűen, az idén is nagyon jól szervezett a rendezvény. Hozzátette, igyekeznek feltérképezni, mennyire illik a magyar bor a lengyel gasztronómiába, illetve mire érdemes figyelniük a termékeikkel kapcsolatban. Tapasztalataik szerint a közönség nagyon érdeklődő és hozzáértő, emellett árérzékeny is, így nem csak a csúcsboraikat, hanem az alacsonyabb árkategóriába sorolt termékeket is felvonultatták. Ebben az évben kínálatukat pezsgővel is kiegészítették, mivel úgy érzik, hogy a habzó- és gyöngyöző borok iránt fokozott az érdeklődés.
Egy hónapja még a HNT által szervezett krakkói kiállításon vett részt Dunai Bernadett, a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok ügyvezetője. Úgy vélekedik, az ilyen eseményeken fontos többször megjelenni, hiszen így könnyeben alakul ki bizalom a potenciális megrendelő és a borász között. Elmondta, hogy az előző év tapasztalata az volt, hogy a főként sommelier-kből, importőrökből és kereskedőkből álló szakmai közönség jobban keresi a száraz borokat, mint az alacsonyabb árú édes termékeket, épp ezért ő is a száraz fehérborait vonultatta fel a varsói rendezvényen.
(Forrás: MTI, HNT)