A 2019 márciusáig tartó 12 hónapban a kontinensről 2,78 milliárd dollár értékben exportáltak bort, ami 5 százalékos növekedést jelent az előző periódushoz képest. A literenkénti átlagár 2009 óta nem látott magasságba, 3,41 dollárra emelkedett.
A Wine Australia ügyvezetője, Andreas Clark kifejezetten pozitívnak nevezte a fejleményeket. A mennyiséget tekintve 3 százalékos visszaesést tapasztalt a szektor, a teljes kivitel 814 millió liter volt. A volumencsökkenés az alacsonyabb árfekvésű kategóriákban következett be, így az ausztrál borok egyre jobban illeszkednek a prémium italokat előnyben részesítő nemzetközi trendbe.
A kínai piacon a versenytársakat meghaladó mértékben tudták növelni az eladásokat, és a megelőző évi 26 százalék után immár 29 százalékos a súlyuk a kínai borbehozatalban. Az Egyesült Államokban 3 százalékkal, 521 millió dollárra nőttek az ausztrál borok eladásai, és örömtelinek tartják, hogy hasonló dinamika érvényesült a 15 dollárnál drágább borok szegmensében is.
Az ausztrál kivitel jelentős részét a palackos borok tették ki, a 355 millió liternyi palackos exportból származó bevétel elérte a 2,22 milliárd dollárt. A folyóborok mennyiségileg nagyobb részarányt képviseltek (450 millió liter), de csupán 541 millió dollárral járultak hozzá az exporthoz; a soft pack piaca 15 millió dolláros, az egyéb csomagolási formáké 6,2 millió dolláros volt.
A szigetországban a vizsgált időszakban 2603 vállalkozás foglalkozott borok kivitelével.
(Forrás: Vinexpo, fotó: Michael Baragwanath/Pixabay)