Milyen bort szeretnek a fiatalok és a hölgyek?

A vezető olasz bor e-kereskedelmi portál, a Tannico a Vinitalyra készített kutatása keretében több mint 100 000 vásárló adatait elemezte 2015 és 2018 között.

A portál a következő kategóriákat vizsgálta:

  • természetes (bio- és környezettudatos művelés)
  • biodinamikus
  • vegán
  • „hősies” (valamilyen szempontból nehezen termeszthető, például az éghajlati vagy a talajviszonyok miatt)
  • macerált

A fenti kategóriák forgalma megduplázódott a vizsgált évek alatt, és ma már a Tannico eladásainak 15 százalékát teszi ki. A „Bátor borok” néven, önálló kategóriában kínált termékek 65 százaléka vegán bor, a természetes és hősies borok egyaránt 14,3 százalékot tesznek ki a forgalomból, míg a macerált borokat továbbra is csak egy szűk réteg, a vásárlók 2,5 százaléka választja. A nők valamennyi szegmensben „bátrabb” vásárlónak bizonyulnak a férfiaknál.

Az 1980-as és 90-es években született „milleniumi” generáció tagjai az átlagnál 20 százalékkal kevésbé követik a vegán trendet, viszont jobban szeretik a macerált és a természetes borokat.

A Tannico által forgalmazott vegán borok kétharmada importból származik, míg a természetes és macerált borok esetében az olasz tételek nagyjából a forgalom felét teszik ki. A biodinamikus borok kétharmada és a „hősies” italok 60 százaléka szintén Olaszországból származik.

(Forrás: Wine News, fotó: eagletonc/Pixabay)