Vylyan: irodalmi és képzőművészeti ihletésű címkék a Prémium borcsaládon

Vylyan címkebemutató 2

Az első boruk palackozásának 25 éves jubileumát ünneplő Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet a szakmai sajtó és neves meghívott vendégei társaságában tartott sajtótájékoztatót a Magvető Caféban, ahol a szakmai beszámolók mellett bemutatták a megújult köntösbe „öltözött” palackokat. A Vylyan Prémium borcsaládjának 7 új címkéje egy rendhagyó, művészi alkotó folyamaton keresztül született meg, aminek kampányelemeit három ügynökség – Brand Bar, Cafe Communication és a 1080pR Solution – dolgozta ki, és keltette életre a „Borból lett művészet” néven. 

 

Minden bor egy külön történet

A Vylyan márkanév a 2000-es évek eleje óta összefonódik a művészeteken keresztül történő kommunikációval is, ami számos aktivitás mellett (pl. Bogyólé címkepályázat, művészi hordók, ördögszántotta hegy novellaíró pályázat, Ördögkatlan Fesztivál) idén a Prémium boraik címkéjén is visszaköszön. A Vylyan Classicus borcsalád az ördögszántotta hegy legendájához köthető, a Válogatás borok nevei pedig a dűlőket idézik. Mostantól a Vylyan Prémium boraihoz a hét neves kortárs író művei kapcsolódnak majd.

Vylyan címkebemutató 1

„Hét borfajta, hét személyiség. Úgy is mondhatjuk, hogy ’minden bor egy külön történet’, amihez neves irodalmárokat kértünk fel, hogy meséljék el rövid novellákon keresztül, hogyan látják, érzik borainkat a saját szemüvegükön keresztül! Majd a művek (borok) vizuális ábrázolása következett, aminek látványvilágát Veress Tamás tervezőgrafikus, rajzművész, a Brand Bar Art directora álmodta meg. Így kapott új köntöst a Pinot noir, a Merlot, a Villányi franc, a Cabernet Sauvignon, a Montenuovo Cuvée, a Syrah és a Kékfrankos. Mindegyik egy-egy külön világ, amelyek hátcímkéin már nem a megszokott borleírások szerepelnek majd, hanem az adott művekből egy-egy kiemelt részlet is.” – ismertette a koncepciót Debreczeni Mónika.

Vylyan címkebemutató 7

Cserna-Szabó András, Dragomán György, Grecsó Krisztián, Háy János, Parti Nagy Lajos, Szabó T. Anna és Székely Csaba kész művei után Veress Tamásnak, a Brand Bar tervezőgrafikusának a vizuális ábrázolásával öltöttek formát a kész műalkotások.

A kiállított grafikák, az írói művek és a Vylyan Prémium borok történetei a Magvető Caféban április 10-ig ingyenesen tekinthetők meg. A címkék bemutatásával egy időben elindult a www.borbol-lett-muveszet.hu microsite is, ahol az alkotók, történetek és rajzok mindegyike elérhetők és akár le is tölthetők a bor- és művészetkedvelő közönség számára.

Vylyan címkebemutató 4

A Vylyan Prémim borok ihlette történetekkel március 21-től – az év során összesen 7 alkalommal – a Magvető Café felolvasóestjein is találkozhat a közönség, ahol a művek Seress Zoltán, Gazsó György, Pál András, Kaszás Gergő és Rába Roland színművészek tolmácsolják. Az esteken egy-egy meghívott íróval és Debreczeni Mónikával, a Vylyan birtokigazgatójával Juhász Anna irodalmár beszélget.  A programon korlátozott létszámban, előzetes jegyvásárlás mellett lehet részt venni. (Jegyeket a www.borbol-lett-muveszet.hu weboldalon, a Magvető Café weboldalán és a jegy.hu oldalán lehet vásárolni.)

Vylyan címkebemutató 5

A kampány célja, hogy minél többen elolvashassák a műveket és rajtuk keresztül mélyebben megismerhessék boraikat. A felolvasóesteken és az ingyenes kiállításon kívül minden egyes mű megjelenik magazinokban és online is: Nők lapja Évszakok, Nők Lapja Psziché, Marie Claire, Elle magazin, National Geographic, Forbes, Hamu és Gyémánt és a 24.hu. A magazinokban a magazin célcsoportjának megfelelő írások jelennek meg a márciusi-áprilisi számokban.

Továbbá Budapest 7 villamos- és buszmegállójában is felfedezhetők majd a művek, címkékkel együtt április 1-15 között.

Vylyan címkebemutató 6

A számos együttműködés mellett idén a nyári és őszi Margó Fesztivál támogatójaként is találkozhatnak a Vylyan Pincészettel.

Az alapkoncepció még a korábbi ügynökségük, a Kraftwork és Vylyan közös ötlete volt.  A kommunikációs kampányelemeket a Café Communication Content divíziója és a Brand Bar, míg a PR kommunikációs feladatokat a 1080pR Solution csapata dolgozta ki szoros együttműködés mellett.

Vylyan címkebemutató 8

 

Ügyfél: Vylyan Vinum Borászati Kft.

Márka: Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet

Kampány: Borból lett művészet

 

Megbízó:

Debreczeni Mónika (Vylyan Pincészet és Szőlészet birtokigazgató)

Mezősi Rita (Marketingvezető)

 

Ügynökségek:

 

Brand Bar

Kreatív igazgató: Simon Attila

Art director: Veress Tamás

Account manager: Rákóczi Lilla, Tóth Andrea

 

Cafe Communication

Content divízió vezető: Viniczai András

Content manager: Gyüre Orsolya, Scheiblinger Nóra

 

1080pR Solution

Ügyvezető igazgató: Fülöp Szilvia

PR account manager: Matliák Mariann

Vylyan címkebemutató borsor 11