Vylyan: irodalmi és képzőművészeti ihletésű címkék a Prémium borcsaládon

Az első boruk palackozásának 25 éves jubileumát ünneplő Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet a szakmai sajtó és neves meghívott vendégei társaságában tartott sajtótájékoztatót a Magvető Caféban, ahol a szakmai beszámolók mellett bemutatták a megújult köntösbe „öltözött” palackokat. A Vylyan Prémium borcsaládjának 7 új címkéje egy rendhagyó, művészi alkotó folyamaton keresztül született meg, aminek kampányelemeit három ügynökség – Brand Bar, Cafe Communication és a 1080pR Solution – dolgozta ki, és keltette életre a „Borból lett művészet” néven. 

 

Minden bor egy külön történet

A Vylyan márkanév a 2000-es évek eleje óta összefonódik a művészeteken keresztül történő kommunikációval is, ami számos aktivitás mellett (pl. Bogyólé címkepályázat, művészi hordók, ördögszántotta hegy novellaíró pályázat, Ördögkatlan Fesztivál) idén a Prémium boraik címkéjén is visszaköszön. A Vylyan Classicus borcsalád az ördögszántotta hegy legendájához köthető, a Válogatás borok nevei pedig a dűlőket idézik. Mostantól a Vylyan Prémium boraihoz a hét neves kortárs író művei kapcsolódnak majd.

„Hét borfajta, hét személyiség. Úgy is mondhatjuk, hogy ’minden bor egy külön történet’, amihez neves irodalmárokat kértünk fel, hogy meséljék el rövid novellákon keresztül, hogyan látják, érzik borainkat a saját szemüvegükön keresztül! Majd a művek (borok) vizuális ábrázolása következett, aminek látványvilágát Veress Tamás tervezőgrafikus, rajzművész, a Brand Bar Art directora álmodta meg. Így kapott új köntöst a Pinot noir, a Merlot, a Villányi franc, a Cabernet Sauvignon, a Montenuovo Cuvée, a Syrah és a Kékfrankos. Mindegyik egy-egy külön világ, amelyek hátcímkéin már nem a megszokott borleírások szerepelnek majd, hanem az adott művekből egy-egy kiemelt részlet is.” – ismertette a koncepciót Debreczeni Mónika.

Cserna-Szabó András, Dragomán György, Grecsó Krisztián, Háy János, Parti Nagy Lajos, Szabó T. Anna és Székely Csaba kész művei után Veress Tamásnak, a Brand Bar tervezőgrafikusának a vizuális ábrázolásával öltöttek formát a kész műalkotások.

A kiállított grafikák, az írói művek és a Vylyan Prémium borok történetei a Magvető Caféban április 10-ig ingyenesen tekinthetők meg. A címkék bemutatásával egy időben elindult a www.borbol-lett-muveszet.hu microsite is, ahol az alkotók, történetek és rajzok mindegyike elérhetők és akár le is tölthetők a bor- és művészetkedvelő közönség számára.

A Vylyan Prémim borok ihlette történetekkel március 21-től – az év során összesen 7 alkalommal – a Magvető Café felolvasóestjein is találkozhat a közönség, ahol a művek Seress Zoltán, Gazsó György, Pál András, Kaszás Gergő és Rába Roland színművészek tolmácsolják. Az esteken egy-egy meghívott íróval és Debreczeni Mónikával, a Vylyan birtokigazgatójával Juhász Anna irodalmár beszélget.  A programon korlátozott létszámban, előzetes jegyvásárlás mellett lehet részt venni. (Jegyeket a www.borbol-lett-muveszet.hu weboldalon, a Magvető Café weboldalán és a jegy.hu oldalán lehet vásárolni.)

A kampány célja, hogy minél többen elolvashassák a műveket és rajtuk keresztül mélyebben megismerhessék boraikat. A felolvasóesteken és az ingyenes kiállításon kívül minden egyes mű megjelenik magazinokban és online is: Nők lapja Évszakok, Nők Lapja Psziché, Marie Claire, Elle magazin, National Geographic, Forbes, Hamu és Gyémánt és a 24.hu. A magazinokban a magazin célcsoportjának megfelelő írások jelennek meg a márciusi-áprilisi számokban.

Továbbá Budapest 7 villamos- és buszmegállójában is felfedezhetők majd a művek, címkékkel együtt április 1-15 között.

A számos együttműködés mellett idén a nyári és őszi Margó Fesztivál támogatójaként is találkozhatnak a Vylyan Pincészettel.

Az alapkoncepció még a korábbi ügynökségük, a Kraftwork és Vylyan közös ötlete volt.  A kommunikációs kampányelemeket a Café Communication Content divíziója és a Brand Bar, míg a PR kommunikációs feladatokat a 1080pR Solution csapata dolgozta ki szoros együttműködés mellett.

 

Ügyfél: Vylyan Vinum Borászati Kft.

Márka: Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet

Kampány: Borból lett művészet

 

Megbízó:

Debreczeni Mónika (Vylyan Pincészet és Szőlészet birtokigazgató)

Mezősi Rita (Marketingvezető)

 

Ügynökségek:

 

Brand Bar

Kreatív igazgató: Simon Attila

Art director: Veress Tamás

Account manager: Rákóczi Lilla, Tóth Andrea

 

Cafe Communication

Content divízió vezető: Viniczai András

Content manager: Gyüre Orsolya, Scheiblinger Nóra

 

1080pR Solution

Ügyvezető igazgató: Fülöp Szilvia

PR account manager: Matliák Mariann