A „száraz hónapok” lehetőséget is jelentenek az italcégeknek

A „száraz november” vagy a „száraz január” – vagyis az olyan hónapok, amikor sokan megfogadják, hogy 30 napig egyáltalán nem fogyasztanak alkoholt – egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, de nem feltétlenül szolgálnak rossz hírrel az italgyártók számára.

A száraz hónapok ugyanis egy olyan, globális egészség- és jóllét-trendbe illeszkednek, amelyet az alacsonyabb alkoholtartalmú vagy alkoholmentes italok (de nem csak a szénsavas üdítők) jól ki tudnak szolgálni.

Az IWSR felmérése szerint ez a szegmens az alkoholos italok piacának országonként még csupán a 0,5-1,5 százalékát teszi ki, cserébe egyelőre nagyon kevés szereplő osztozik rajta. És míg a kiskereskedelemben különösen gyorsan nő a kereslet, a vendéglátásban inkább csak az alkoholmentes sör a kínálat állandó eleme, miközben a kiszolgáló személyzet hozzáállásán is sok múlik az alacsonyabb alkoholtartalmú vagy egyenesen alkoholmentes termékek forgalma terén.

Az az alacsony alkoholtartalmú vagy alkoholmentes borok piacán a cég 2018-2022 között a következő átlagos éves növekedési ütemet várja az egyes országokban:

  • Egyesült Államok: 17,7 százalék
  • Egyesült Királyság: 6,6 százalék
  • Spanyolország: 19,8 százalék
  • Németország: 4 százalék (különösen a habzóborok szegmensében)