A kisüzemi sörforradalomra reagálva a nagy főzdék is folyamatosan jelentkeznek újdonságokkal. Most a Dreheren volt a bejelentések sora: piacra dobták felső erjesztésű Pale Ale sörüket.
A felsőerjesztésű újdonság a brit golden ale-ek világát idézi: nem annyira észteres és parfümös, valamint keserű, mint az IPA típusok, a megalkotása során a harmónia és a lekerekített ízvilág volt a fő cél. Séra Péter sörtermelési főmérnök elmondta: az üzem felszereltsége lehetővé tette az újdonság elkészítését, viszont a megálmodott ízvilághoz egy új, brit típusú élesztőtörzset alkalmaztak, melyet a gyárban különös gondossággal kellett kezelni. Az alaplé is egyedi, a hagyományos világos maláta mellett a mélyebb szín érdekében müncheni malátát is adagoltak. A főzés során Chinook, valamint cseh Kazbek aromakomlót alkalmaztak, emellett hidegkomlózással is gazdagították a sör ízét, amelyhez a Kazbeken kívül a híres Citra komlót is felhasználták. Így izgalmas, markáns, de nem bántó keserűséget kaptak. Az új terméket a fogyasztókkal folytatott vaktesztek során alakították ki. A magyar ízlést tükrözi, hogy az angol előképnél sokkal szénsavasabb, viszont vékonyabb testű (valamivel 11 Balling-fok feletti szárazanyag-tartalmú), jól iható sör született.
A Dreher Pale Ale-t palackban, dobozban és hordóban is kínálják, a jelentősebb kiskereskedőknél, valamint 3000 vendéglátóegységben. Az ára valamivel magasabb, mint a Dreher alapmárkáé. Az újdonságot televíziós, plakát- és online kampány támogatja, valamint kóstoltatásokon és mintaszórások során is találkozhatnak vele a fogyasztók. Az új változat kommunikációja során is a Felfedező-formátumot használják majd, viszont a vizuális elemeken a sör beltartalmi értékei, elsősorban a felhasznált háromféle komló kerülnek előtérbe.