Új korszakba lép a Csányi Pincészet

A Villányi borvidék legnagyobb, évszázadokra visszanyúló hagyományokkal rendelkező pincészete izgalmas új fejezetet nyit a hazai borágazatban: júliusban új névvel, megújult címkékkel, átalakult portfólióval debütál. Az inkluzivitás, az új utak keresése és a minőség jegyében végrehajtott fejlesztések célja, hogy a fogyasztók megtapasztalhassanak valami teljesen más, teljesen új borélményt.

A pincészetnél a nagy múltú hagyományokon alapuló megújuláshoz minden adott volt. A ma Villányi borvidéknek nevezett területen a rómaiak már a III. században termesztettek szőlőt és az elmúlt évezredek során a magyarok mellett szerbek és németek munkájának eredményeként maradt fenn és fejlődött folyamatosan a szőlészet és a borászkodás. A pincészet alapítója, Teleki Zsigmond is egyszerre volt a hagyományok őrzője és az európai szőlészet korszakos hatású megújítója. Az ő kitartó és bölcs nemesítő munkájának köszönheti szinte egész Európa, hogy a filoxérajárvány pusztítása után, a megfelelően kiszelektált alanyok segítségével ismét szőlőültetvényeket alakíthattak ki a szőlőtermesztők a kontinens borvidékein. Munkássága nélkül valószínűleg nem termelne ma senki Magyarországon sem bort.

Az 1881-ben Teleki Zsigmond által alapított pincészet utódja, a mai Csányi Pincészet Zrt. a borvidék leghosszabb, mintegy 1000 méter hosszú pincerendszerével bír, ahol Villány legjobb dűlőiből, így például a Kopár, a Csillagvölgy vagy a Hársos területéről származó szőlőkből készült borok érnek. A kiváló fekvésű dűlőkön termelt szőlők sokszínűsége igazi egyedi narratívát ad a pincészet borainak. Ezt erősíti a sok éves, gyakran több generációs szakértelemmel rendelkező szőlészeti és borászati csapat is, akik egyszerre őrzik a dicső borászati hagyományokat és alkalmaznak új megoldásokat a felmerülő természeti-gazdasági kihívásokra, vagy a módosuló fogyasztói elvárásokra reagálva. A pincészetnél most megtörtént átalakulás nem csupán az üzleti stratégia modernizálását foglalja magában, hanem egy új, naprakész márka kialakítását is. A megújult Teleki márka borai találkozásokat idéznek elő, kizökkentenek a hétköznapok zsongásából és segítenek megélni tartalmas beszélgetéseket jó borok mellett.

A Teleki szortimentben a classicus, premium és super premium kategóriájú borok mellett a pezsgő is megtalálható.

  • A belépő szegmenst TELEKI Válogatás néven találhatjuk meg. Üde fehérborok, gyümölcsös rosék, reduktív vörösek tartoznak ide, melyek hordozzák a fajtajellegeket és kacérkodnak a gondolattal, hogy segítenek megélni,feleleveníteni a mindennapok nem mindennapi pillanatait.
  • A prémium szegmens beszédes neve TELEKI Inspiráció. Ezek a tételek bármikor képesek egy-egy borjeggyel valamilyen kellemes asszociációt felvillantani az emberben. Könnyített prémium vörösek, komplexitásukban érződik a fajta, a talaj és a hosszabb érlelés.
  • A portfólió csúcsa, legexkluzívabb kategóriája a TELEKI Tradíció, mely az őszinte, bensőséges, valódi kapcsolódásokhoz való. Kézzel szüretelt, hordózott, nagy formátumú, kifinomult vörösborok, melyek a legkülönlegesebb pillanatokat hivatottak támogatni.
  • A pezsgők esetén a közös ünneplés az összekötő erő, így minden nagy eseményhez, emlékezetes momentumhoz, mérföldkőhöz társul a TELEKI pezsgő.
  • A KŐVILLA – mely meghatározó épülete a pincészetnek – önálló márkaként, de a TELEKI kötelékében saját vonalat képvisel a szortimenten belül. Kimagasló minőségű tételek alkotják, melyek eleganciájukkal, bájukkal a HoReCa szektor és a borboltok főszereplői.

A portfóliót és a tételek mögötti gondolatiságot az új márkaembléma is reprezentálja, mely egy ujjlenyomatot, egy nyitott könyv oldallapjait, egy dűlőablakot formáz, míg a keretet egy stilizált „T” betűből kialakított erőteljes, pajzsszerű motívum biztosítja. Az új logó reflektál a folytonosságra, a gondolatok áramlásra, a régi-új történetek szövetére. A borok új címkéi egyedi formát is kapnak, amelyeken a megszokottól eltérően aszimmetrikus elrendezés köszön vissza. Ezek akkor adnak teljes élményt, ha a kézben forgatjuk a palackokat, hiszen ekkor válnak teljessé az egyes emberi kapcsolódásokat, közös időtöltéseket megjelenítő illusztrációk, amelyekhez egy-egy borsztori is társul. A prémium szegmens tételeinek címkeformája még különlegesebb: itt a stancolt front és hátcímke találkozása a logóból visszaköszönő „T” betűt adja ki.