Pályázatok segítik a magyar borok értékesítését

Die ProWein in DŸsseldorf ist die international fŸhrende Fachmesse fŸr Weine und Spirituosen und feiert in diesem Jahr ihr 25jŠhriges JubilŠum. Vom 17. bis 19. MŠrz 2019 prŠsentieren sich knapp 7.000 Aussteller aus 60 Nationen in zehn Messehallen. | ProWein in DŸsseldorf is the worldÕs leading trade fair for wine and spirits, and is the largest industry platform for professionals from viticulture, production, trade and gastronomy. From 17 Ð 19 March about 7,000 exhibitors from 60 Nations showcase their products in ten halls. This year ProWein celebrates its 25th anniversary.

A következő három évben összesen mintegy 4,8 milliárd forint támogatást biztosít az agrártárca uniós források felhasználásával a magyar borok népszerűsítésére.

Az erről szóló rendeletek szerint az Európai Unió területén megvalósuló borpromóció támogatására 2020. március 12-től április 30-ig, míg az Európai Unión kívül megvalósuló értékesítést ösztönző tevékenységekre 2020. április 1-től május 15-ig van lehetőség benyújtani a pályázatokat.

Az elmúlt időszakban a borpiacon tapasztalható nehézségeken a 2019. évi válságkezelő intézkedések – zöldszüret és krízislepárlás – enyhítettek, azonban a magyar borok piaci helyzetének tartós javítása érdekében a borpromóció támogatása is szükséges. Ezek célja a fogyasztás stabilizálása, új fogyasztók bevonása, valamint az értékesítési ár növelése.

Az agrártárca a 2/2020. (II.28.) és a 3/2020. (II.28.) rendeletekkel két borpromóciós támogatási programot indít, egyaránt 50%-os támogatási intenzitással. A támogatás mindkét esetben utófinanszírozott. A kifizetési kérelmet elektronikus úton kell benyújtani a Magyar Államkincstárhoz, az ott közzétett közleményben foglaltaknak megfelelően. Egy pénzügyi évben legalább egy kifizetési kérelmet kell benyújtani, de lehetőség van évközi kifizetési kérelem benyújtására is. Az évközi kifizetés kérelmek benyújtása között legalább 90 napnak el kell telnie.

A programjavaslatok értékelése során fontos szempont lesz a borrégiós promóciós terveknek való megfelelés, amelyet az egyes borrégiók maguk dolgoznak ki és fogadnak el. Ezek közzétételére március második hetében kerül sor az AM honlapján (boraszat.kormany.hu). Ezen túlmenően az a programjavaslat élvezhet további előnyt a bírálat során, amelyben a pályázó vállalja, hogy a promóciós tevékenységében a közösségi bormarketing Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. által kidolgozott arculati elemeit alkalmazni fogja.

A pályázóknak szóló technikai információk itt érhetőek el.

(Forrás: AM Sajtóiroda, fotó: Prowein)