A világ borpiaca telített, ezért a magyar borok értékesítésének támogatására 12 millió euró értékben borpromóciós programot indít az agrártárca – jelentette be Feldman Zsolt a Magyar Bor 2019/2020 című kötetet is bemutató sajtótájékoztatón.
Az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára úgy fogalmazott: a borágazatban erős a verseny, a 2020 első negyedévében induló programmal a tárca segíteni kívánja a jó minőségű magyar borok értékesítését az európai uniós belpiacon és a harmadik országokban is. Feldman Zsolt kitért arra is, hogy a magyar borok sokszínűségükkel tűnnek ki, ezt az egyediségüket kell elismertetni a külpiacokon.
A magyar bor értékesítését segítő borpromóciós program forrásaira – amely az uniós és a harmadik országokbeli piacokon való eredményesebb eladást segíti majd – a tervek szerint 2020 március és április folyamán lehet majd a pályázatokat benyújtani. Az államtitkár elmondta, hogy a kiírásig fennálló idő kellő felkészülést tesz lehetővé ahhoz, hogy megalapozott, jó programok szülessenek, olyanok, amelyek illeszkednek a borrégiók sajátosságaihoz, és amivel az egész magyar borágazat megítélését erősíthetik.
A sajtótájékoztatón bemutatták a Magyar Bor 2019/2020 című kötetet, amely 290 pincészet 916 kiválasztott borát tartalmazza, köztük 191 kiemelkedő tételt.
(Forrás: AM Sajtóiroda, fotó: Krasznai-Nehrebeczky Mária)