A hazai borfogyasztási szokások elég széles skálán mozognak, vagyoni státusztól és kortól függetlenül, általánosságban azonban elmondható, hogy a magyarok elsősorban a magyar borokat részesítik előnyben.
A fogyasztók ízlésének változásával, a borokkal szemben támasztott elvárások is változnak, a könnyedebb, gyümölcsösebb, alacsonyabb alkohol tartalmú borok, rozé és pezsgőborok a népszerűbbek. A rozéborok népszerűsége nem csökken, sőt, mind a fehér-, mind a vörösboroknál növekszik a könnyedebb, frissebb borok részaránya az eladott palackszámok tekintetében.
BB borok megújult külsővel
A BB márkát a fogyasztók általában a kellemes nyári élményekkel és a vidám baráti összejövetelekkel társítják, így a BB borok is ennek szellemében újultak meg.
A tavalyi év során megkezdődött egy csomagolásváltás, melynek részeként a borcsaládok megújult külsővel jelennek meg és a trendeknek megfelelően ki is bővültek. Az új csomagolású könnyedén nyitható csavarzáras palackok fő előnye, hogy megtartja a bor frissességét és könnyű, gyümölcsös jellegét és könnyen kinyitható Bárhol Bármikor.
BB Napos oldal
A BB felsőbb ár kategóriájú borcsaládjának címkevilága és csomagolása is a könnyed, laza balatoni életérzést idézi. Minden borfajta más és más emléket juttat a fogyasztók eszébe, mindezt pedig nyugodt, letisztult formában és színhasználattal, ahogyan azt egy magasabb piaci árú terméktől elvárnánk.
A címkén feltüntetett új családnév a Napos oldal is ezt a pozitív életérzést közvetíti és direkt üzenetet hordoz. A megújulás során a család új száraz borokkal is bővült, mégpedig Rajnai rizling és Kékfrankos fajtákkal.
BB Hoszú7vége
A magyar tengerről mindenkinek van kedves emléke. Ezt idézi fel a BB megújult borcsaládja a Hoszú7vége, amely a korábbi borcsalád újra gondolt verziója. A Hoszú7vége borai közül Mindenki megtalálhatja a személyes kedvencét akár a már közkedvelt édes borokat részesíti előnyben akár a szárazabb ízeket. A borcsalád két új taggal is bővült: a Zenit és a Rosé Cuvée.
A kampány elemei
A kampány fő üzenete, a „kreatív átöltözés” azaz ilyen volt és ilyen lett, amely a korábbi hűséges fogyasztókat megszólítva mutatja meg a régi és új csomagolást egyidőben. A kampány célja az új csomagolások népszerűsítésére a korábbi hűséges fogyasztók megszólítása és a célcsoport további bővítése.
A csomagolásváltáshoz kapcsolodó kommunikáció részét képezi egy egy 10 mp TV spot kampány, amely március 11. és április 20. között látható az RTL Klubon illetve online felületen és a közösségi médiában is megjelenik.
Áprilisban óriásplakát kampány is kapcsolodik hozzá országszerte, ahol a két borcsalád két különböző szlogennel; a BB Hosszú7vége esetében az Élményekhez öltözve, míg a BB Napos oldal borai esetében Állj át a napos oldalra szlogen jelenik meg.
A kampány során nyakba akasztó is elhelyezésre került a termékeken és másodlagos kihelyezéseken is megjelennek a BB borok a partnereknél. Továbbá a Spar és Tesco üzletekben POS eszközök is kihelyezésre kerültek padlómatrica és polczászló formájában és a Spar üzletekben nyereményjáték is indult az összes belistázott BB bor bevonásával.