A vezető olasz bor e-kereskedelmi portál, a Tannico a Vinitalyra készített kutatása keretében több mint 100 000 vásárló adatait elemezte 2015 és 2018 között.
A portál a következő kategóriákat vizsgálta:
- természetes (bio- és környezettudatos művelés)
- biodinamikus
- vegán
- „hősies” (valamilyen szempontból nehezen termeszthető, például az éghajlati vagy a talajviszonyok miatt)
- macerált
A fenti kategóriák forgalma megduplázódott a vizsgált évek alatt, és ma már a Tannico eladásainak 15 százalékát teszi ki. A „Bátor borok” néven, önálló kategóriában kínált termékek 65 százaléka vegán bor, a természetes és hősies borok egyaránt 14,3 százalékot tesznek ki a forgalomból, míg a macerált borokat továbbra is csak egy szűk réteg, a vásárlók 2,5 százaléka választja. A nők valamennyi szegmensben „bátrabb” vásárlónak bizonyulnak a férfiaknál.
Az 1980-as és 90-es években született „milleniumi” generáció tagjai az átlagnál 20 százalékkal kevésbé követik a vegán trendet, viszont jobban szeretik a macerált és a természetes borokat.
A Tannico által forgalmazott vegán borok kétharmada importból származik, míg a természetes és macerált borok esetében az olasz tételek nagyjából a forgalom felét teszik ki. A biodinamikus borok kétharmada és a „hősies” italok 60 százaléka szintén Olaszországból származik.
(Forrás: Wine News, fotó: eagletonc/Pixabay)