A szakmai országjárás a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a bortermelőket tömörítő Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) összefogásában valósul meg.
A roadshow során az MTÜ és a HNT szakemberei hat magyar borrégióban folytatnak párbeszédet a szőlő- és borágazat képviselőivel, illetve az MTÜ turisztikai márkára és magyar borra vonatkozó marketingkoncepcióját ismertetik meg a helyi piaci szereplőkkel.
A tokaji nyitóállomást július 10-én Eger követi, a következő állomás július 12-én lesz Kecskeméten, július 17-én Tatán, július 18-án Siófokon, július 26-án pedig Pécsett várják a borvidékek szakembereit.
Az egyes állomásokon előadást tart többek között Brazsil Dávid, a HNT főtitkára, Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára, illetve Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing-kommunikációjáért felelős vezérigazgató-helyettese. Az előadásokat kerekasztal-beszélgetés követi.
A rendezvénysorozat tokaji állomásán Brazsil Dávid arról is beszélt: az ágazat és az állam bormarketing együttműködése a következő szintre lép, amikor megkezdődik idén nyáron a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM), az MTÜ és a HNT közös munkája annak érdekében, hogy az Országos Borverseny alapjain egy közös borkiválasztási rendszert hozzanak.
Gál Péter kiemelte: a minisztérium Eredetvédelmi Programjának egyik célja a már oltalom alatt álló földrajzi árujelzők lehetőségeinek jobb kihasználása annak érdekében, hogy a magyar bor sokszínűsége rendezetté váljon. Ez segít abban, hogy a piac felé hatékonyan kommunikálják a hagyományos és a termőhelyekre jellemző borokat, ezzel hozzájárulva a borok piaci értékének növekedéséhez. A minisztérium többek között ezért indította el 2017 nyarán a termékleírások felülvizsgálatát is.
(Forrás: MTI, fotó: MTÜ)